پرسش و پاسخ هایی در مورد کمپرسور ها

سلام و درود خدمت کرج بورانی های عزیز.

امروز در خدمت شما هستیم با پرسش و پاسخ هایی در مورد کمپرسور ها. پس باما همراه باشید.


  پرسش: فرق بین کمپرسورهای زیر صفر و بالای صفر در چیست؟
پاسخ:
کمپرسورهای زیر صفر معمولا برای رنج دمایی 45- تا 5- طراحی می شوند.
کمپرسورهای بالای صفر معمولا برای رنج دمایی 30- تا 15+ طراحی می شوند.
 
 
 پرسش: انتخاب کمپرسور سردخانه چگونه انجام می شود؟
پاسخ:
روش اول:

برای انتخاب کمپرسور به چهار پارامتر نیاز است:

1- بار برودتی مورد نیاز
2- دمای اواپراتور
3- دمای کندانسور
4-نوع مبرد

با مراجعه به کاتالوگ کمپرسور برای دمای اواپراتور و دمای کندانسور تعیین شده، مدل کمپرسوری را انتخاب می کنیم که جوابگوی بار برودتی مورد نیاز باشد.

روش دوم (محاسبه سرانگشتی):
سردخانه بالای صفر: به ازای هر 20 متر مکعب کمپرسور با توان 1 اسب بخار انتخاب می شود.
سردخانه زیر صفر: به ازای هر 15 متر مکعب کمپرسور با توان 1 اسب بخار انتخاب می شود.
 
 پرسش:  آیا کمپرسورهای کوپلند با گاز R404, R134a, R407C به کار می روند؟
پاسخ:

کمپرسورهای اسکرال کوپلند با گازهایR134a, R407C سازگار هستند.
کمپرسورهای DWM کوپلند فقط با گاز R22 بکار می روند.
 
پرسش:   آیا کمپرسورهای بیتزر با گاز R404, R134a, R407C به کار می روند؟
پاسخ:

سری Y دار کمپرسورهای بیتزر با گازهای R404, R134a, R407C سازگار هستند.
پرسش:   آیا کمپرسورهای دانفوس با گاز R404, R134a, R407C به کار می روند؟
پاسخ:

کمپرسورهای منیروپ دانفوس سری MT با گاز R22 سازگار هستند.
کمپرسورهای منیروپ دانفوس سری MTZ با گاز R407C, R134a, R404A, R507 سازگار هستند.
کمپرسورهای اسکرال دانفوس سری HRM / HLM / HCM با گاز R22, R417A سازگار هستند.
کمپرسورهای اسکرال دانفوس سری SM با گاز R22 سازگار هستند.
کمپرسورهای اسکرال دانفوس سری SY با گاز R22 سازگار هستند. (برای مدل های SY185-240-300 گاز R40VC هم قابل استفاده است)
کمپرسورهای اسکرال دانفوس سری SZ با گاز R407C, R134a سازگار هستند. (برای مدل های SZ084 تا SZ185 گاز R404A , R507A هم قابل استفاده است)
پرسش:   کمپرسورهای اسکرال کوپلند چه نوع روغنی دارند؟

پاسخ:
کمپرسورهای اسکرال کوپلند روغن POE دارند.
   پرسش: کمپرسورهای منیروپ دانفوس چه نوع روغنی دارند؟
پاسخ:

کمپرسورهای پیستونی منیروپ دانفوس مدل های MT روغن Mineral از نوع 160P دارند.
کمپرسورهای پیستونی منیروپ دانفوس مدل های MTZ روغن Polyolester از نوع 160PZ دارند.

پرسش:    کمپرسورهای اسکرال دانفوس چه نوع روغنی دارند؟
پاسخ:

کمپرسورهای اسکرال دانفوس مدل های HRM / HLM / HCM روغن Alkylbenzene دارند.
کمپرسورهای اسکرال دانفوس مدل های SM روغن Mineral از نوع 160Pدارند.
کمپرسورهای اسکرال دانفوس مدل های SY روغن Polyolester از نوع 320SZ دارند.
پرسش:   کمپرسورهای کامپکت اسکرو بیتزر چه نوع روغنی دارند؟
پاسخ:

کمپرسورهای کامپکت اسکرو با گاز R22 روغن B320SH و کمپرسورهای کامپکت اسکرو با گازهای R134a/R407C/R404A/R507A/R407A/R407F روغن BSE170 دارند.
پرسش:   کمپرسورهای سمی هرمتیک پیستونی بیتزر چه نوع روغنی دارند؟
پاسخ:

کمپرسورهای سمی هرمتیک پیستونی با گاز R22 روغن B5.2 و کمپرسورهای سمی هرمتیک پیستونی با گاز R134a/R407C/R404A/R507A/R407A/R407F روغن BSE32 دارند.
پرسش:   کمپرسور بیتزر ساخت چه کشوری است؟
پاسخ:

کمپرسور بیتزر ساخت کشور آلمان است.
 پرسش:  کمپرسور اسکرال و DWM کوپلند ساخت چه کشوری است؟
پاسخ:

کمپرسور اسکرال ساخت شرکت کوپلند تایلند و کمپرسورهای DWM ساخت شرکت کوپلند چک است.
پرسش:   کمپرسور اسکرال دانفوس ساخت چه کشوری است؟
پاسخ: